viernes, 23 de noviembre de 2007

Coma, pilot de cotxes durant 24 Hores

Marc Coma ja va dir fa uns mesos que aniria combinant les curses de motos i les de cotxes, amb prioritat per a les primeres, i ara ha trobat un espai al calendari per fer-ho. Dissabte i diumenge prendrà part a les 24 Hores de Barcelona amb la intenció de passar-ho bé un mes abans d'afrontar la cita més important de l'any.
Marc Coma es presentarà dissabte al matí amb l'equip Repsol-KTM, que completen l'anoienc Jordi Viladoms i el manresà Gerard Farrés, i a la tarda ja serà al circuit de Catalunya, a Montmeló, disposat a participar en les 24 Hores automobilístiques de Barcelona, trofeu Fermí Vélez, en les quals pren part per segon cop consecutiu. Coma correrà amb l'equip Renault Eco 2-La Vanguardia, amb un Renault Clio i formant equip amb Jean-Louis Dauger, Francesc Pla i Pere Prat, en la categoria C2. Tot i la competitivitat i la tradició de la prova, Coma deia ahir que s'ho pren «amb molta tranquil·litat. L'any passat vaig gaudir-ne molt i les sensacions que vaig tenir són diferents de les que hi ha damunt d'una moto. No renunciem a fer-ho bé i a obtenir una bona posició, però m'ho prenc com un divertiment i amb ganes de passar-ho bé». En l'edició del 2006, amb el mateix vehicle, Coma va acabar en catorzena posició total, tercera de la seva categoria. En aquesta ocasió «no ens hem marcat cap objectiu pel que fa a classificació. Tenim un Clio que va bé, tot i que hi ha cotxes superiors, i estaríem satisfets si poguéssim quedar entre el 15è i el 30è llocs». Les 24 Hores de Barcelona se celebren enguany a final de novembre, força més tard que el 2006, quan la cursa es va fer el 9 i el 10 de setembre. Això fa que sigui força a prop de la disputa del ral·li Dakar, que és el principal objectiu de Coma de cada temporada. L'avianès, però, creu que no hi ha cap perill en disputar aquesta cursa, ja que «no interfereix en la meva preparació i, a més, el Circuit de Catalunya és molt segur i no ha de passar res». El fet que enguany el ral·li es disputi tan tard provoca que hi hagi més hores de foscor i la temperatura, tant a l'asfalt com a les graderies, sigui més freda.
Hi ha un percentatge important, també, de cotxes dièsel en cursa, la qual cosa suposa una novetat respecte d'anteriors edicions, i la presència d'algun mediàtic més, com ara el jugador del Barça de futbol Sergi Barjuán, que conduirà un Seat León de la categoria C4 del seu propi equip, el Sergi Motors Team. En total hi haurà 69 participants, i també tindrà lloc la quarta concentració de vehicles clàssics com a acte paral·lel a la part competitiva.

No hay comentarios: